Cursus hondenfotografie

Hier kun je alles vertellen, onzin ,serieus, grappig droevig het maakt niet uit

Plaats reactie
jennie
topper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-01-2011 22:14

Cursus hondenfotografie

Bericht door jennie » 11-07-2011 08:08

Ik zit altijd met het probleem om mijn honden scherp op de foto te krijgen.

Ten eerste zijn mijn honden helemaal zwart, dus het is moeilijk om de onderscheid van de haren duidelijk op de foto te krijgen, want je krijgt makkelijk één zwarte vlek.
Ten tweede zijn die muppets van mij zo snel, dat ik nog geen tijd krijg om scherp te stellen en zijn ze wazig of staat alleen hun achterwerk nog op de foto. Het fijne is ook altijd dat ze net moeten spelen waar jij loopt, dus ik heb ook last van weinig afstand.

Heb al een algemene fotocursus hier in de buurt gedaan, maar daar werd ik ook niet wijzer van qua fotograferen van mijn honden. Dus nu heb ik me voor 25 september (als het nog niet vol is) ingeschreven voor een cursus hondenfotografie. Hopelijk kan ik dan wel mooie plaatjes schieten van mijn muppets.

http://www.ronbaltus.nl/Web/Workshops/Workshops.html
Afbeelding

cindy0407
vaste bezoeker
Berichten: 1803
Lid geworden op: 26-01-2011 09:15

Bericht door cindy0407 » 11-07-2011 10:25

ow leuk! maar ligt het er ook niet aan met wat voor camera je ze schiet..want soms zie ik mensen foto,s maken met zo,n lange grote lens..dan denk ik altijd zo dat zullen wel mooie foto,s worden.. :grin:

Vicky
kletst al aardig mee
Berichten: 211
Lid geworden op: 28-01-2011 05:59

Bericht door Vicky » 11-07-2011 10:45

Tof!!!!

jennie
topper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-01-2011 22:14

Bericht door jennie » 11-07-2011 19:24

Je lens heeft er inderdaad mee te maken, maar niet de grootte (bereik) maar de lichtinval is belangrijk. Maar je moet ook de juiste instellingen gebruiken zoals brandpuntafstand, iso-waarde, enz. En natuurlijk nog meer andere dingen.
Daar loop ik ook nog steeds mee te rotzooien. Moet eigenlijk meer oefenen, maar soms heb ik gebrek aan inspiratie.

In Turkije heb ik wel even lopen spelen met mijn camera.
Hieronder een foto met een lange sluitertijd. Helaas geen statief, waardoor de foto iets wazig is. Het valt niet mee om vanuit de losse hand je camera 12 seconden doodstil te houden.

Je ziet de liften in de lobby bij avond. De linker lift staat stil, de middelste vertrekt net naar beneden en de rechter is onderweg naar boven. Je ziet dus een streep van de lichten die zich binnenin de lift bevinden.
Afbeelding

Deze is ook met een iets langere sluitertijd genomen. Tatum doet mee aan de mini-disco 's avonds. Deze foto maakt het wat spooky/disco-achtig!!! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

cindy0407
vaste bezoeker
Berichten: 1803
Lid geworden op: 26-01-2011 09:15

Bericht door cindy0407 » 12-07-2011 01:11

:lol: leuk ja..
nou hoop dat je het een beetje onder de knie krijgt he :wink:

Hanneke
Site Admin
Berichten: 992
Lid geworden op: 20-01-2011 11:50

Bericht door Hanneke » 12-07-2011 08:22

leuk!
Ik wil ook graag een 'echte' camera om mooie foto's te kunnen maken.
Als ik nu bijvoorbeeld een chinchilla wil fotograveren meot ik 100 foto's maken, meer als de helft is wazig en de rest is niet kleurecht :???:
die beestjes zijn veel te snel.
Het lijkt me ook leuk om bloemen te fotgraveren en insecten, en afstanden.. dus sparen!! :lol:
Afbeelding

Plaats reactie