baby konijntje gered

Hier kun je fotos en filmpjes plaatsen
Plaats reactie
fortuna
topper
Berichten: 264
Lid geworden op: 26-01-2011 17:47

baby konijntje gered

Bericht door fortuna » 15-04-2011 12:23

ik liep net met fortuna in het bos,en ineens zag ik iets heel kleins voor ons over het pad lopen.ik keek eens goed,want ik dacht dat het een grote pas was of zo,maar het bleek een baby-konijntje te zijn.
natuurlijk kwamen er net op dat moment 2 honden naar fortuna rennen,die ik al snel aangelijnd had.ik riep naar de eigenaar dat ze haar honden bij moest houden,en joeg de cane corso meteen terug.het kleine hondje had het konijntje al gezien,en wilde het pakken,dus die heb ik met een hoop herrie ook weg gekregen.
toen moest ik het beestje nog zien te pakken zonder dat fortuna erbij kon,en ook dat lukte gelukkig.ik stond inmiddels te trillen op mijn benen,met dat kleine hoopje in mijn hand.
ik kon het niet laten zitten,want het wist duidelijk niet dat je als konijn hard weg moet rennen voor honden.
het zit nu in de kattenbench,en de dierenambulance komt het zo halen.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

cindy0407
vaste bezoeker
Berichten: 1803
Lid geworden op: 26-01-2011 09:15

Bericht door cindy0407 » 15-04-2011 14:04

owwwwww karin wat goed van je!!!! :grin: klppn
dat dat konijntje weer net op jou pad moet komen he :wink:
dacht ff dat je hetzelf ging voeden :-) maar denk dat het beter bij mensen kan zijn die zoiets vaker meemaken en t konijntje lekker onder n warme lamp kunnen leggen.. gaat ze het redden denk je?

fortuna
topper
Berichten: 264
Lid geworden op: 26-01-2011 17:47

Bericht door fortuna » 15-04-2011 17:33

geen idee.jonge konijntjes zijn heeeel moeilijk groot te brengen.liever 10 kittens dan 1 konijn.meestal redden ze het niet,maar deze was al wat ouder,dus ik hoop het wel.hij was niet gewond,en oogde niet ziek.
Afbeelding

Hanneke
Site Admin
Berichten: 992
Lid geworden op: 20-01-2011 11:50

Bericht door Hanneke » 16-04-2011 10:55

Wat toevallig dat je het konijntje tegen kwam.
Hopelijk kunnen ze het kleintje wat aansterken, zodat het straks wel kan vluchten voor wilde dieren.
Mooie foto, het konijntje lijkt toch wel zo'n 8-10 weken oud.
Afbeelding

Plaats reactie