Spike

Hier kun je alles over jouw dier(en) vertellen.

Plaats reactie
Hanneke
Site Admin
Berichten: 992
Lid geworden op: 20-01-2011 11:50

Spike

Bericht door Hanneke » 26-01-2011 12:26

Spike

Het begon op 03-02 2001 Ik kwam thuis van mijn werk (toen werkte ik bij een tuinder) er zat een hond binnen. Ik keek door het raam en vroeg wat is dat? Meer uit verbazing. Ik wist dat ze een hond wilden, maar niet dat ze al op zoek waren gegaan en hadden gekocht.
Het is een zwart met bruin hondje en het kopje lijkt een beetje op die van een herder met een krulstaart en middelmaat grootte.
Hij is heel speels maar wel terughoudend en afwachtend.
In het asiel zeiden ze dat hij niet lang alleen thuis kan zijn.
Maar dat blijkt achteraf reuze mee te vallen!! Hij is op 7-9 1998 geboren
Hij had een tijd in een ander asiel gezeten, maar omdat niemand hem wilde werd hij overgeplaatst naar het asiel in Breda.
Ik heb met spike 2 keer meegedaan aan de mooiste hond van Nederland dat is een show en daar mogen niet rashonden aan meedoen en daar worden ze gekeurd op uiterlijk, lopen, bouw, gezondheid en of ze luisteren. Spike was wel bang.

De eerste keer (29-09 2001) dat hij meedeed stond er op zijn keurkaart:
Algehele indruk: wat schichtig hondje
Gangwerk: goed
gedrag: laat zich niet met plezier betasten
vacht: goed

De 2e keer (29-09 2002) stond er op de keurkaart:
De hond gedraagt zich vrouwelijk en heeft een goed gangwerk. En heeft een erg leuk karakter.
In het begin was hij erg bang op de show maar later niet meer.

In oktober 2002 ben ik naar een fokker geweest die IJslandse honden fokt. Ik had haar gebeld en we mochten langskomen. Ik wilde heel graag weten of spike een IJslander is of niet. Eerst zei ze dat het geen IJslander is omdat hij geen Hubertusklauwen heeft, maar die konden ook verwijderd zijn. Ze zei wel dat hij een hele mooie staart had en een mooie kop. Die van spike was voller als van de honden die ze zelf had zitten. Ze zei ook dat IJslander vaak gekruist worden met keeshonden. En als spike een stamboom had gehad wilde ze zeker een keer een nestje van hem.
Wij waren overtuigd dat hij een IJslander is of dat er IJslandse bloed in zit het karakter lijkt er veel op en het uiterlijk ook.
Ze liet nog wat foto's zien en 1 leek er precies op spike.

Vorig jaar heb ik een cursus gehoorzaamheid met spike gevolgd.
Dat was best moeilijk omdat spike heel snel afgeleid is, als hij een andere hond ziet dan kan ik koekjes geven speeltjes springen dansen zingen roepen niets helpt die andere hond is interessant en baasje jij zoekt het maar uit! En hij lust veel koekjes niet, of hij spuugt hij ze uit of ineens zijn ze niet meer lekker. Het was een hele uitdaging en ik ben toch best tevreden terwijl ik vaak voor lul stond en andere honden super luisterde.
Hij heeft daar een voldoende voor gehaald.
Ik heb spike in die 4 jaar veel zien veranderen. Van een hondje die beetje bang is tot een hond die geen minuut zonder mij kan!
Echt geweldig! Waar ik loop, loopt spike. Hij wacht me op elke keer als ik thuis kom en word met vol enthousiasme begroet!!!
's avonds komt hij vaak bij me op schoot liggen om ff lekker te rusten of te knuffelen.
En vaak komt hij met zijn bal aangelopen legt hem op je schoot en kijkt je doordringend aan van "gooi die bal nou!!"
Ik heb hem ook veel dingen geleerd zoals: roepen!, pootje,andere poot, dood liggen, rollen, springen, kick, touch, door, zoek, beestje, graven, dansen, zit, down,schaam je,op.
Ik ben heel blij met spike! En zou hem niet meer kunnen missen! Als ik ooit op mezelf ga wil ik hem meenemen! Maar dat mag niet van me ouders

Dit was het verhaal van spike
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie