lieve faith, ik mis je zo.

Plaats reactie
fortuna
topper
Berichten: 264
Lid geworden op: 26-01-2011 17:47

lieve faith, ik mis je zo.

Bericht door fortuna » 15-01-2013 19:07

faith was 6 weken geleden een beetje ziekig, heel vaag, maar het zat me niet lekker. bij de da bleek ze een baarmoederontsteking te hebben, waarop ik haar liet steriliseren.
om 16:00 mochten we haar ophalen, maar ze kon niet lopen, het leek of ze achter verlamd was. ook was ze heel koud, en ook thuis, met kruik en dekbed, werd ze niet warm.
om 18:00 raakte ze in shock, waarop ik heel snel mijn 2 jongste kids naar bed bracht. toen ik 5 minuten later beneden kwam, was ze al overleden.
max heeft afscheid genomen van haar, want die 2 waren dol op elkaar.
faith mocht maar 15 maanden bij ons zijn.
Afbeelding
dit was de laatste foto, waar max bij haar lag te waken, ongeveer een half uur voor ze stierf.
Afbeelding

dit was faith in haar dracula-bui
Afbeelding
en dit was faith in haar element, lekker los op de hei, waar ze kon rennen en zwemmen.

ik mis je zo, wijffie.
:cry:
Afbeelding

Hanneke
Site Admin
Berichten: 992
Lid geworden op: 20-01-2011 11:50

Bericht door Hanneke » 15-01-2013 21:04

Ohh wat jong, wat erg!
Was het een foutje bij de operatie?
Afbeelding

fortuna
topper
Berichten: 264
Lid geworden op: 26-01-2011 17:47

Bericht door fortuna » 16-01-2013 08:49

dat zal ik nooit weten. de da denkt dat haar hart het heeft opgegeven.
om 14:10 begon max thuis ineens te janken en piepen, en ik vermoed dat faith toen een bloeding kreeg bij de da.
ze hadden haar nooit mee mogen geven in de staat waarin ze verkeerde. ze was half wakker, kon niet lopen, en was ijskoud. in de auto lag ze zachtjes te piepen. ze was dan al wel een jaar of 10, maar op zich een sterke gezonde hond, en dit had niet mogen gebeuren.
Afbeelding

Hanneke
Site Admin
Berichten: 992
Lid geworden op: 20-01-2011 11:50

Bericht door Hanneke » 16-01-2013 15:40

Dat klinkt niet goed, vreselijk als je er nooit achter komt waar het aan heeft gelegen.

Ik zelf heb met de chinchilla's afgelopen zomer een vreselijke nachtmerrie meegemaakt.
Op een avond lagen er 15 dood!
En een aantal half dood, met spoed naar de dierenarts.
En uiteindelijk hebben we nu nog 8 over van de "oude garde"we hadden er 30!
Waarschijnlijk een vergiftiging vanuit het voer, maar de fabrikant wil niet meewerken! Stuurt ons van hot naar her, en we weten niet zeker wat het geweest is.
Ik heb enorm veel pijn en verdriet gehad.. dit had nooit mogen gebeuren.
Nu heb ik zelf nog 16 chins, en hebben we een opvang en daar zitten er nog 15!

Het is zo vreselijk zuur! Als je niets kan doen op zo'n moment en je ook niet weet wat en waarom?
Het waarom heb ik me vaak afgevraagd.. en de tranen schieten weer binnen..

Sorry mischien een beetje offtopic maar wilde het even vertellen, en hopelijk begrijp je waar ik op aanstuur.
Ik leef met je mee
Afbeelding

fortuna
topper
Berichten: 264
Lid geworden op: 26-01-2011 17:47

Bericht door fortuna » 17-01-2013 09:12

je kunt gewoon geen rust vinden, en het niet accepteren, als een dood onnodig is, en nooit had mogen gebeuren.
je blijft maar piekeren wat je anders had moeten doen, en zo is het waarschijnlijk ook met jouw chins. en dan zoveel onnodige dode diertjes in 1 keer, dat is onacceptabel.
jij ook heel veel sterkte!
Afbeelding

Plaats reactie