Eowyn

Hier kun je jouw dier(en) even voorstellen

Plaats reactie
Janneke
kletst al aardig mee
Berichten: 166
Lid geworden op: 27-01-2011 09:37

Eowyn

Bericht door Janneke » 30-06-2011 15:48

Na het verlies van Elmo wilde ik absoluut geen hond er meer bij.
Het verdriet in combi met die kwaadheid was iets waar ik niet mee overweg kon. Verdriet kun je plaatsen en is begrijpelijk, die enorme kwaadheid had ik nog nooit gevoelt reageerde op alles erg agressief en dat had natuurlijk zijn invloed op manlief en het beestenspul. Gimli was in 4 maanden tijd allebei zijn maatjes kwijt, met Arwen speelt hij niet zij is bijna 6 en een alfa teef dus.............. Voordat Elmo plots opgenomen moest worden in de kliniek in Merelbeke, wist ik al dat er een nieuw huis voor een 8 maanden oud teefje werd gezocht, ook wist ik dat ze geplaatst was in Noord Holland bij een gezin met boxer en dat ging niet goed dus kwam ze terug bij de eigenaar in Tilburg. Om een lang verhaal kort te maken, manlief vond dat wij,en vooral Gimli en Arwen, kennis moesten maken en kijken of het klikte.
De honden hadden de klik meteen, ik was erg afstandelijk, er was geen reden om het niet te doen maar gaf zo'n dubbel gevoel dat de honden de beslissing hebben genomen. Ze had een andere naam wij hebben haar Eowyn genoemd, de 1e en laatste letter van Elmo waar haar naam mee begint en weer uit de lord of the rings.
Ze is 9 maanden nu, een heerlijk maatje voor Gimli, doordat het een teefje is heel anders dan Aragorn en Elmo, wat voor iedereen nieuw is, dus helemaal goed. Ik kan heel langzaam met de kwaadheid omgaan, je hond verliezen door fouten in een universiteitskliniek is moeilijk te accepteren maar kan er niks meer aan veranderen en Eowyn samen met de rest van het beestenspul houd me weer positief bezig.
Elmo heeft rust nu en zou ook meteen Eowyn accepteren, ze is een ondeugende, open, puberende engelse bull die helemaal idolaat is van Gimli.

Een heel lang verhaal en voor niet iedereen misschien duidelijk maar........zijn er vragen zal ik ze proberen zo eerlijk mogelijk te beantwoorden, de dood van Elmo was onnodig en dat geeft een gevoel wat moeilijk te omschrijven is.
Afbeelding

Eowyn geboren 23-09-2010 ( op mijn geboorte dag, toeval????)
Groetjes, Janny

en de honden, katten, varkentjes, kippen en hanen


R.I.P. Aragorn 28-01-2007/22-02-2011
R.I.P. Elmo 03-12-2009/18-06-2011

jennie
topper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-01-2011 22:14

Bericht door jennie » 30-06-2011 15:53

Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Natuurlijk veel geluk met Eowyn.
Afbeelding

cindy0407
vaste bezoeker
Berichten: 1803
Lid geworden op: 26-01-2011 09:15

Bericht door cindy0407 » 30-06-2011 15:58

joh wat leuk he een andere bullmeisje erbij!
ik begrijp dat wel hoor..ik hoor in je verhaal ook schuldgevoel,en dat is helemaal niet nodig..je dacht dat elmo in goede handen was bij proffesionals..ieder baasje zou gedacht hebben dat zijn hond in goede handen was..
en nu lijkt het alsof je je schuldig voelt dat er een nieuwe bullemeisje bij jullie is komen wonen,dat is ook helemaal niet nodig..ze is een herplaatster dus je hebt naar mijn mening ook weer een goede daad verricht :wink:
ze zal een mooi leven bij jullie hebben,beter dan waar ze eerst zat..
het is een schatje :vl: en leuk voor gimli dat hij een nieuw maatje heeft gevonden in haar..

Hanneke
Site Admin
Berichten: 992
Lid geworden op: 20-01-2011 11:50

Bericht door Hanneke » 30-06-2011 16:27

wat een leukerd om te zien.
Ik begrijp dat het dubbel voor je is en erg moeilijk.
Gelukkig hebben de honden de keuze genomen en haar meteen geacepteerd.
Ik hoop dat de kwaadheid en het verdriet slijt, hou je sterk!
Ik heb het er ook erg moeilijk mee gehad dat mijn meisje begin dit jaar moest gaan...
maar de situatie is bij jouw anders, je vertrouwde op de mensen en ze maken een fout, een fout die voor jouw zoveel inpact heeft dat je ze wel wat aan zou kunnen doen..

Geniet van lekker van jouw beestenspul
Afbeelding

fortuna
topper
Berichten: 264
Lid geworden op: 26-01-2011 17:47

Bericht door fortuna » 01-07-2011 06:57

natuurlijk is een onnodige dood door fouten van een ander niet te accepteren!
ik snap dat je gruwelijk kwaad bent,en geen kant op kunt met die woede,dat is erg frustrerend.
eowyn is een schatje,veel plezier met haar
Afbeelding

Plaats reactie