ZAIRA,S DAGBOEK

Hier kun je al je verhaaltjes kwijt over jouw dier(en)

Plaats reactie
cindy0407
vaste bezoeker
Berichten: 1803
Lid geworden op: 26-01-2011 09:15

ZAIRA,S DAGBOEK

Bericht door cindy0407 » 27-01-2011 09:10

zoals jullie misschien al hebben gelezen is jennie haar hond zaira in blijde verwachting van wat we inmiddels al weten minstens 3 puppies!,nou leek het ons leuk als jennie een dagboekje bijhoud voor ons hoe de zwangerschap van zaira verloopt, de dierenartsbezoekjes echo,s..gewoon verhaaltjes tussendoor hoe het de mama vergaat,en dat komt dan hier te staan.
bedankt jennie :)


jennie
topper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-01-2011 22:14

Bericht door jennie » 27-01-2011 09:28

01/12/2010
Joepie, Zaira is loops geworden. Had bloed gevonden op de tegelvloer en bij controle zag ik dat Zaira’s vulva flink was opgezwollen.

02/12/2010
Telefonisch overleg gehad met dierenarts Merel wanneer we de progesterontest gaan doen.
Gisterenavond schoot mij ineens te binnen dat Berry afgelopen donderdag al bloed op de grond had gevonden. Bij controle bleek Zaira’s vulva nog niet opgezwollen was en ik verwachtte dat ze pas half december loops zou worden. Daarom dacht ik dat het chocomel was die Tatum had geknoeid en dat Zaira nog niet loops was geworden. Maar misschien zat ze toen toch net in het begin van d’r loopsheid.
We nemen dus geen risico en morgenvroeg om 9.30 uur gaan we de eerste progesterontest doen. Liever een keer te veel en te vroeg prikken, dan dadelijk te laat zijn.

03/12/2010
Vanmorgen naar de dierenarts geweest voor een progesterontest. Zaira was inderdaad verder in d’r loopsheid dan wij vermoedden, blijkt uit de test. Zoals het er nu uitziet, is Zaira over 5 tot 7 dagen dekrijp. Dinsdagmorgen gaan we nog een keer testen en misschien moeten we dan woensdag wel een ritje richting Drenthe maken. Dus even afwachten.

05/12/2010
Gisteren maar even een mailtje naar de dierenarts gestuurd, wat nu precies de waarde was van de progesterontest. Berry had alleen de kleur donkerblauw doorgekregen en dat zegt ons niets. Maar de waarde was rond de 4 en tussen de 10 en 12 is ze dekrijp.
Vandaag overleg gehad met Zaira’s fokker en die adviseerde maandag meteen te testen, omdat de waarde in twee dagen ineens omhoog kan schieten. Dus Merel gebeld en we kunnen morgen om 10.30 uur terecht om te testen.

06/12/2010
Vanmorgen hadden we dus een afspraak om progesteron te prikken. ’s Middag kregen we de uitslag dat de waarde nog maar 4,5 was. Hij is dus bijna niets gestegen, en dat valt wel een beetje tegen.
Woensdagmorgen om 11.00 uur gaan we weer opnieuw testen, dus we blijven in spanning afwachten.

07/12/2010
Sinds vandaag probeert Zaira ons Siëna het hof te maken. Uitdagen voor een spel, kontje naar Siëna draaien en dan de staart opzij houden. Ons Siëna vindt het dan wel leuk om ons Zaira even te dekken. Denk dat het dus niet meer zo lang duurt voordat we naar Drenthe kunnen rijden.

08/12/2010
Vandaag was de uitslag van de progesterontest 6,1. Dit viel ons tegen, want we hadden verwacht dat ze toch wel verder naar de 10 toe zat. Ze laat zich vandaag ook gewillig dekken door ons Siëna.
Omdat we volop lezen op internet dat een kleurentest toch wel onbetrouwbaar is, gaan we morgenvroeg naar Maarten Kappen om een getallentest te doen. Gewoon even het zekere voor het onzekere.

09/12/2010
Zo, we zijn dus bij Maarten Kappen geweest.
Het slijmvlies van Zaira was mooi blank van kleur en was al mooi gekreukeld, zoals ze graag willen zien. Er was nog wel een klein beetje bloed te zien en dat betekende dat ze nog niet zover was. De dierenarts dacht hieraan te zien dat we morgenavond of zaterdag naar de reu konden gaan. Ook uit de bloedtest kwam dat ze nog niet zover was. De waarde was 5,9 en we kregen het advies om morgen weer te testen. Morgenvroeg gaan we dus weer naar onze eigen dierenarts, want de kleurentest blijkt dus best betrouwbaar te zijn bij Zaira.

10/12/2010
Vandaag weer bij Merel de dierenarts geweest om te testen en de waarde was vandaag 7,9. We gokken het er gewoon op dat de waarde morgen rond de 10 of hoger ligt. Als je ziet dat hij toch met 2 in één dag is gestegen, zal de stijging wel doorzetten.
Dus morgenvroeg rijden we naar Drenthe voor een dekking met Bentho ibn Greco de Bruine Buck.

11/12/2010
Joepie!! Zaira is vandaag gedekt door Bentho.
Eerst hebben we een half uur in de kou en motregen gestaan. Zaira vond Bentho erg leuk en hij mocht ook op haar springen, maar als het bijna raak was, vond ze het toch wat eng.
Bentho is toch ook wat ouder aan het worden, dus hebben we even een kwartier pauze ingelast. Na de pauze deed Zaira zich echt aanbieden aan Bentho en na 5 minuten was het raak en was Zaira gedekt.

Afbeelding

12/12/2010
Vandaag hebben we weer een dekking gedaan.
Weer eerst ongeveer een half uur in de kou gestaan, maar Zaira zag het vandaag niet zo zitten als gisteren. Bentho mocht het af en toe proberen, maar ze stonden steeds net verkeerd, bv tegen de schutting waardoor het niet lukte.
Na een kleine pauze weer naar buiten en Zaira kwam steeds wat steun bij mij zoeken, dus ben ik binnen gaan staan. Toen ik eenmaal weg was, was de dekking ook weer zo gebeurd.
En nu maar afwachten, op naar de echo!!!

19/12/2010
Zou ze nou al gedragsverandering hebben, omdat ze drachtig zou zijn? Volgens horen zeggen zou het nog te vroeg zijn en merk je pas met zo’n 3 weken iets. Maar Zaira is nu al aanhankelijker en ze kan ook vinniger zijn tegen Siëna.

01/01/2011
Sinds vandaag eet Zaira slecht of eigenlijk wil ze helmaal niets eten. Ze wil zelfs geen koekje of kaasje!

09/01/2011
Nou het vermoedde is wel dat ze drachtig is. Ze heeft het een hele week vol gehouden om niets of bijna niets te eten. Vandaag heeft ze weer voor het eerst haar bak leeg gegeten.

10/01/2011
Vanmorgen om 9.30 uur een afspraak voor een echo bij de dierenarts.
Omdat we alleen wilde weten of ze dragend was of niet, hoefde er maar een klein stukje haar op d’r buik weg geschoren te worden. En jawel hoor, Zaira is drachtig!!!!
De dierenarts zag zowiezo 3 pups van mooie gelijke grootte. Waarschijnlijk heeft ze dus meer pups, maar dat blijft dus een verrassing hoeveel het er uiteindelijk zijn. Nu nog even de laatste spulletjes bestellen en gaan we beginnen met aftellen.

20/01/2011
Je begint nu goed te merken dat Zaira al wat dikker begint te worden. Ook haar melkklieren beginnen zich al aardig te ontwikkelen.
Sinds een paar dagen eet ze ook weer haar bak leeg. Hopelijk is nu het gepits met eten voorbij.

24/01/2011
Vandaag hebben we de werpkist alvast in de kamer gezet, zodat ze er alvast aan kan wennen.
Afbeelding

cindy0407
vaste bezoeker
Berichten: 1803
Lid geworden op: 26-01-2011 09:15

Bericht door cindy0407 » 27-01-2011 09:40

12 februari is zaira uitgerekend he :D misschien worden het wel valentijnpups :D

jennie
topper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-01-2011 22:14

Bericht door jennie » 27-01-2011 09:50

Ja klopt! En de kans zit er wel in dat het valentijn puppies worden. :lol:
Afbeelding

jennie
topper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-01-2011 22:14

Bericht door jennie » 29-01-2011 11:42

Afbeelding

VANDAAG NOG 2 WEKEN!!!
Afbeelding

cindy0407
vaste bezoeker
Berichten: 1803
Lid geworden op: 26-01-2011 09:15

Bericht door cindy0407 » 29-01-2011 12:09

hahaha :grin: gaat snel he!
kan ze het nog een beetje aan die puppies in haar buik? heb je trouwens enig idee hoeveel het er zijn?
hebben jullie al een schatting gemaakt..het is haar eerste nestje he.. bby

Hanneke
Site Admin
Berichten: 992
Lid geworden op: 20-01-2011 11:50

Bericht door Hanneke » 29-01-2011 13:12

Nog maar 2 weken, gaat echt snel joh!!
Ik ben zo benieuwd!! :D
Afbeelding

jennie
topper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-01-2011 22:14

Bericht door jennie » 29-01-2011 17:49

Ons Zaira doet het super.
D'r buikje begint te groeien en d'r melkklieren beginnen zich goed te ontwikkelen. Ze heeft alleen best wel veel jeuk aan d'r tepels, maar dat zal er wel bij horen. :lol:
Ze begint nu ook wat feller te worden tegen Siëna als die te lomp wil spelen, maar verder rent en springt ze nog als een dolle. En zou je niet zeggen dat ze pups krijgt.

De DA heeft ze niet geteld, want dan moest ze een heel stuk buik kaalscheren en we vonden het alleen belangrijk om te weten of ze dragend was. Maar er zijn er zowiezo 3 gezien van mooie gelijke grootte.
Zelf denk ik dat ze zo'n 5-6 pups gaat krijgen.

Zelf houden we een teefje, dan gaat er nog een teefje naar een fokker in Portugal en een teefje naar Limburg (gewoon als huishond). Ook ben ik nog bezig met een fokker in Argentinië die een teefje wil, maar ik ben er nog niet over uit of ik hem een pup verkoop. Hij heeft 4de keus dan en als fokker moet je dat niet willen vind ik. Die moet voor 1ste of hooguit 2de keus gaan.

Dus hoop eigenlijk op zeker 3-4 teven. Voor een reu heb ik tot nu toe nog geen aanvraag.
Afbeelding

Hanneke
Site Admin
Berichten: 992
Lid geworden op: 20-01-2011 11:50

Bericht door Hanneke » 29-01-2011 21:37

zul je sgtraks zien dta het allemaal reutjes worden :lol:
Hopelijk worden het meer teefjes :wink:
Afbeelding

cindy0407
vaste bezoeker
Berichten: 1803
Lid geworden op: 26-01-2011 09:15

Bericht door cindy0407 » 29-01-2011 21:38

aaahh hanneke toch :puh:
ja duimen dat helpt niet meer want het is al besloten en zitten lekker te wachten tot ze eruit mogen komen :grin:
spannend :vr:

Plaats reactie