hoeveel pech kun je hebben?

Hier kun je al je verhaaltjes kwijt over jouw dier(en)

fortuna
topper
Berichten: 264
Lid geworden op: 26-01-2011 17:47

hoeveel pech kun je hebben?

Bericht door fortuna » 03-10-2011 20:05

ik was net even faith uitlaten met mijn dochter,ze heeft een half-check halsband,en een stevige leren riem met sterke musketon.dat is ook wel nodig,want ze is hond-agressief.
aan de overkant kwam een echtpaar aan met een shi-tzu.faith begint te trekken,en het onvoorstelbare gebeurd:de musketon knalt uit elkaar.faith rent de weg over,en ik er achteraan.faith aarzelt niet,maar bijt meteen,en laat niet meer los.ik greep haar halsband,en trok haar naar achteren,de man schopte faith tussen haar ribben,zodat ze losliet.
ik stond te trillen op mijn benen,en weet op dit moment nog niet wat de schade is aan dat hondje.
mijn vriend wil dat faith eruit gaat,want hij is bang voor de kids.ik weet dat hond-agressief iets heel anders is dan mens-agressief,maar snap zijn standpunt.
die mensen zouden eerst naar de da gaan,en daarna zou de man naar mij komen.ik ben ervoor verzekerd,maar op zo'n moment zak je door de grond,schaamt je kapot voor wat jouw hond aanricht.
o,faithje toch,waarom nou??!!
Afbeelding

Hanneke
Site Admin
Berichten: 992
Lid geworden op: 20-01-2011 11:50

Bericht door Hanneke » 03-10-2011 20:36

Wat vreselijk zeg!
Dit wil je toch niet!
Jeetje :shock: schrik er echt van.
Wat ga je doen met haar?
En wat is de schade aan het andere hondje?

:cry: :cry:
Afbeelding

fortuna
topper
Berichten: 264
Lid geworden op: 26-01-2011 17:47

Bericht door fortuna » 03-10-2011 21:12

die man is net hier geweest,mar nu weet ik eigenlijk nog niets.het lijkt mee te vallen(kleine hondjes krijsen al snel alsof ze gevild worden),ze zijn niet eens naar de da geweest(tot nu toe).hij ging wel melding maken bij de politie,maar dat kan me niet schelen,want die doen niets,tot het vaker voorkomt,en dat gaat niet gebeuren.
ik bel morgen met het asiel,om te kijken wat hun vinden.faith is hier thuis gewoon een hele lieve scheet,dus muilkorven zou zeker een optie zijn,en dan blijft ze gewoon hier,maar op dit moment weet ik het ff niet.
Afbeelding

Hanneke
Site Admin
Berichten: 992
Lid geworden op: 20-01-2011 11:50

Bericht door Hanneke » 04-10-2011 08:18

Wat gek dat hij niet naar de dierenarts is geweest.
Dan zal het ook wel meevallen.
Hopelijk kunnen jullie haar houden en komen er niet meer voorvallen.
Zou een hondentraining helpen?
Afbeelding

fortuna
topper
Berichten: 264
Lid geworden op: 26-01-2011 17:47

Bericht door fortuna » 04-10-2011 09:13

honden die zo agressief zijn,worden niet toegelaten,dat is wachten op ongelukken.
ze blijft gewoon hier,met dubbele riem,en eventueel muilkorf.
Afbeelding

Hanneke
Site Admin
Berichten: 992
Lid geworden op: 20-01-2011 11:50

Bericht door Hanneke » 04-10-2011 09:55

vreemd dat ze niet worden toegelaten je zou toch denken dat ze op zo'n trainig er toch aan willen werken?
En ik neem aan dat zo'n trainer wel weet hoe hij/zij moet ingrijpen, niet?
En prive training?
Het gedrag moet toch ergens vandaan komen?

Ben voor Faith blij dat ze mag blijven.
Succes
Afbeelding

Janneke
kletst al aardig mee
Berichten: 166
Lid geworden op: 27-01-2011 09:37

Bericht door Janneke » 04-10-2011 19:02

Tjeetje, kan me voorstellen dat je het even niet meer weet.

Denk dat het belangrijk is om te zorgen dat Faith buiten andere honden negeert, daar alle aandacht aan geven, iets meenemen dat ze erg leuk vind en heel veel belonen als het goed gaat.
Weet het, klinkt logisch en makkelijk maar weet uit ervaring dat het heel veel energie kost en heel veel geduld. wij hadden vrienden met honden die er voor ons waren om te trainen, wij hebben trouwens een tuig gebruikt omdat "hangen in de halsband"agressie verhoogde.

heel veel succes met Faith, haar rugzak is niet leuk, niet voor haar en zeker niet voor jullie.
Groetjes, Janny

en de honden, katten, varkentjes, kippen en hanen


R.I.P. Aragorn 28-01-2007/22-02-2011
R.I.P. Elmo 03-12-2009/18-06-2011

fortuna
topper
Berichten: 264
Lid geworden op: 26-01-2011 17:47

Bericht door fortuna » 04-10-2011 19:20

Janneke schreef:Tjeetje, kan me voorstellen dat je het even niet meer weet.

Denk dat het belangrijk is om te zorgen dat Faith buiten andere honden negeert, daar alle aandacht aan geven, iets meenemen dat ze erg leuk vind en heel veel belonen als het goed gaat.
Weet het, klinkt logisch en makkelijk maar weet uit ervaring dat het heel veel energie kost en heel veel geduld. wij hadden vrienden met honden die er voor ons waren om te trainen, wij hebben trouwens een tuig gebruikt omdat "hangen in de halsband"agressie verhoogde.

heel veel succes met Faith, haar rugzak is niet leuk, niet voor haar en zeker niet voor jullie.
ik heb al 15 jaar herplaatsers,meestal molossers,en heb zelf trainingen gegeven aan asielhonden,en ik zeg je:dit is geen normale hond-agressieve hond.ze is niet uit haar focus te halen,niet met eten,speeltjes,of weet ik veel wat.als ik op dit moment een molosser een tuigje aan doe,hou ik haar niet.ze kan dan haar borst gebruiken,die erg sterk is,en ik weeg door stress nog maar 52 kilo.
ze heeft sinds vandaag een half-check en een slipketting om,beiden met riem,dus ik loop met 2 riemen.op een correctie met slip en stem,en daarna meteen belonen als ze even rustig is,werkte best goed,dus ik hoop dat ik het daarmee beter kan maken.
mijn amerikaanse bulldog was erg agressief,maar zelfs die viel anders aan dan faith.ze lijkt echt geprogrammeerd om te doden.
mijn andere honden pakten bijvoorbeeld wel vreemde katten buiten,maar nooit die van mij.faith laat ze met rust in huis en de tuin,maar zodra we buiten zijn,valt ze ze aan,ook die van mij.
ze probeert echt ELKE hond te pakken,ongeacht kleur,geslacht of grootte.
ik had meteen in het begin al het gevoel dat ze als vechthond is gebruikt,en als fokteef.ze heeft op haar kop en hele lijf heel veel littekens.
het was gisteravond ook echt meteen pakken en "doodschudden",zelfs op die vent die tussen haar ribben trapte reageerde ze totaal niet.
Afbeelding

Janneke
kletst al aardig mee
Berichten: 166
Lid geworden op: 27-01-2011 09:37

Bericht door Janneke » 04-10-2011 19:42

met alle respect, het kost jou enorm veel energie en stress, als ik het zo lees zal Faith nooit te vertrouwen zijn, is het het waard??
Groetjes, Janny

en de honden, katten, varkentjes, kippen en hanen


R.I.P. Aragorn 28-01-2007/22-02-2011
R.I.P. Elmo 03-12-2009/18-06-2011

fortuna
topper
Berichten: 264
Lid geworden op: 26-01-2011 17:47

Bericht door fortuna » 04-10-2011 20:05

Janneke schreef:met alle respect, het kost jou enorm veel energie en stress, als ik het zo lees zal Faith nooit te vertrouwen zijn, is het het waard??
faith is alleen onbetrouwbaar met honden,en ik heb het erger gehad,zoals met diego,want die viel ook mensen aan buiten.
zolang ik niet in losloopgebieden kom,en honden uit de weg ga,is er niets aan de hand.
en ja,faith is het zeker waard om te weten hoe het is om in een normaal gezin te wonen,eten te krijgen,en liefde,en niet op een harde vloer in een stal pups te moeten werpen,en te moeten vechten.
ze is in 3 weken al kilo's aangekomen,is heel vrolijk,en heel erg knuffelig.haar tepels zijn al een stuk ingetrokken,en de bespiering op haar achterhand komt terug.
wat er gisteren is gebeurd,was niet haar schuld,maar domme pech.het is zowiezo niet haar schuld dat ze zo is,maar de mens is daar wederom schuldig aan.
een goede muilkorf voorkomt veel problemen,en ik word niet echt gestresst van het uitlaten,het is alleen dat ik moet zorgen dat ik alles eerder zie dan zij.helaas wen je daaraan,want molossers zijn nu eenmaal niet de makkelijkste herplaatsers.fortuna was een uitzondering,en de makkelijkste herplaatser die ik ooit heb gehad.
de stress waardoor ik zo mager ben geworden,kwam door mijn scheiding,zeker niet door faith :wink:
Afbeelding

Plaats reactie